You are here
Home > INTERVIEW > [Q & A] ITZY Comeback dengan Wannabe’s Song, “Kami Mahu Tunjukkan Semua Yang Kita Miliki”

[Q & A] ITZY Comeback dengan Wannabe’s Song, “Kami Mahu Tunjukkan Semua Yang Kita Miliki”

ITZY mengeluarkan mini album kedua mereka berjudul IT’z ME hari ini (9/3) pada 6PM KST dengan lagu terbaru WANNABE.

ITZY memulakan debutnya pada Februari 2019 dengan lagu sulungnya DALLA DALLA, dan memulakan langkah pertama di dunia KPOP untuk mendapatkan populariti dan memperoleh nama samaran sebagai ‘rookie rookie’. Ini adalah kemunculan semula ITZY selepas 8 bulan yang lalu mengeluarkan lagu ICY dan yang berikut adalah perbualan dengan ITZY mengenai pelepasan album barunya.

Q. Bagaimana perasaan anda jika anda membandingkan album ini dengan DALLA DALLA dan ICY?

Yeji: Tujuan pelepasan album baru kali ini adalah untuk menunjukkan kepada kita satu sisi yang lebih maju dan berkembang dengan baik. Oleh itu, lima daripada kita benar-benar meletakkan hati kita pada lagu WANNABE ini. Saya ingin menunjukkan semua yang telah kami sediakan.

 
Ryujin: Kami telah memulakan kerjayanya selama lebih dari setahun dan rasanya kami ingin menunjukkan segala yang dapat ditunjukkan. Kami telah menyediakan (album) dengan baik dan menyenangkan untuk para peminat yang telah menanti kembali kemunculan kami.

Q. Bagaimana perasaan anda ketika pertama kali mendengar lagu WANNABE?

Lia: Bunyi dan kesan teratur dengan baik dan terdapat banyak unsur yang terkandung di dalamnya. Saya boleh bayangkan bagaimana lagu ini akan menghiasi panggung yang begitu sejuk.

Yuna: Intro segera menarik saya. Bukan sahaja lagu-lagu dengan lirik yang ketagihan, tetapi lagu ini sangat sesuai untuk menunjukkan konsep yang ingin disampaikan oleh ITZY.

Q. Bagaimana perasaannya setelah bekerjasama lagi dengan tim pengeluar GALACTIKA?

Yeji: Kami sangat berterima kasih kerana mereka telah mencipta lagu yang hebat, seperti lagu DALLA DALLA. Kami amat berbesar hati untuk dapat bekerjasama lagi dalam menghasilkan WANNABE lagu baru. Mereka memberi pujian ketika kami merakamkan album terbaru. Apabila mereka bertanya, “Apa penyanyi macam mana yang anda mahukan? Siapakah model peranan anda? ” dan kami menjawab, “Kami mahu menjadi diri kita sendiri”. Perbualan itu mengagumkan mereka dan kami merasakan sesuatu yang berbeza …

Q. Apa tumpuan ketika anda mempersiapkan lagu baru?

Ryujin: Saya ingin membuat orang merasa masa begitu cepat dengan melihat rupa lagu Wannabe. Oleh itu, saya sentiasa memberi perhatian kepada menguruskan kekuatan dan kelemahan kita. Dengan cara itu, kita boleh membuat persembahan yang kuat dan sempurna di atas pentas.

Q. Tolong jelaskan tentang mini album kedua ‘IT’z ME’!

Yeji: Kami sentiasa cuba dengan pelbagai ungkapan untuk menunjukkan sisi sebagai ‘saya’. IT’z ME mengandungi lagu, video muzik dan persembahan yang memberi tumpuan kepada menunjukkan siapa saya. Walaupun lagu judul WANNABE adalah lagu yang paling sesuai untuk mewakili identiti album dan menekankan makna bahawa ‘Saya mahu menjadi diri saya sendiri adalah sangat berharga’. Kami akan sangat bangga jika selepas mendengar lagu ini, pendengar dapat berfikir bahawa ITZY telah berkembang.

Q. Adakah terdapat masa apabila anda merasakan ia adalah momen untuk anda?

Ryujin: Apabila anda berlatih di dalam bilik latihan. Ia adalah detik di mana kita dapat berkongsi perasaan kita bersama, berlatih dan mencari identiti baru untuk ITZY.

Q. Adakah terdapat lagu-lagu kegemaran selain lagu tajuk ‘WANNABE’?

Yeji & Lia: Kami memilih trek ketiga bertajuk THAT’S NO NO. Kami suka rentak segar dan jujur ​​sangat suka melodi. Setiap kali saya mendengar lagu ini, saya rasa seperti menari. Lagu ini juga menarik dan elegan.

Ryujin: Saya suka trek keempat yang dipanggil NOBODY SEPERTI ANDA. Lagu ini sangat bagus dan segar untuk didengar.

Q. Mengalu-alukan kemunculan semula ini, apakah ada nasihat yang anda dapat dari PD Park Jin Young atau orang tua lain?

Chaeryeong: Setiap kali kita bertemu, Park Jin Young PD atau senior kami sentiasa memberitahu kami untuk menjaga kesihatan kita agar dapat menjalankan aktiviti kami dalam keadaan yang sesuai. Kami sentiasa berterima kasih atas segala nasihat dan nasihat yang diberikan.

T. Anda telah menyelesaikan “ITZY PREMIERE SHOWCASE TOUR ‘ITZY? ITZY! ‘”Dengan kejayaan. Bagaimana perasaan awak?

Ryujin: Ini adalah peluang di mana saya dapat merasakan bahawa saya benar-benar menikmati persembahan di atas pentas. Sepertinya saya masih tidak dapat menunjukkan segala yang saya ada. Saya akan berlatih lebih keras untuk terus berkembang dan menyambut semua peminat.

Yuna: Ia adalah masa yang sangat berharga, di mana saya dapat bertemu dengan semua peminat di luar negara. Kami melakukan banyak latihan untuk pameran itu dan selepas melihat banyak peminat datang, saya fikir saya harus berlatih lebih keras. Kali seterusnya, saya ingin belajar bahasa asing untuk memudahkan komunikasi kami dengan peminat asing.

Q. Anda telah dianugerahkan sebagai rookie terbaik, mengikut apa yang anda impikan. Adakah anda mempunyai impian baru sekarang?

Yeji: Saya ingin menjadikan ITZY sebuah kumpulan yang memberi banyak pengaruh yang baik kepada orang ramai. Saya akan berusaha lebih keras lagi

그룹 ITZY / 사진제공=JYP엔터테인먼트

ITZY / JYP Entertainment

Leave a Reply

Top