You are here
Home > K-NEWS > Ketua Pegawai Eksekutif Agensi Disiasat dalam Kes Gangguan Seksual Terhadap Bekas Karyawannya

Ketua Pegawai Eksekutif Agensi Disiasat dalam Kes Gangguan Seksual Terhadap Bekas Karyawannya

Seorang CEO sebuah agensi hiburan, yang mencipta pengurusan artisnya sendiri setelah aktif sebagai penyanyi pada tahun 1990-an, kini disiasat oleh pejabat pendakwa setelah didapati mengganggu seorang bekas pekerja secara seksual.

Menurut pernyataan dari sebuah outlet media hari ini (20/4), Balai Polis Gangnam di Seoul mengirim kes CEO CEO hiburan itu ke pejabat pendakwa pada 29 Januari untuk disoal siasat. Pada masa ini, kes itu disiasat oleh Jabatan Siasatan Jenayah Wanita dan Kanak-kanak Seoul.

Seorang yang didakwa menganiaya seorang bekas pekerja yang mabuk di sebuah bar hiburan di Cheongdam-dong, Seoul, pada 5 Disember tahun lalu. Seorang dilaporkan mengakui tuduhan tersebut setelah sebelumnya menolak siasatan polis.

Setelah memulakan debutnya sebagai penyanyi pada tahun 1990-an, A kemudian membina agensinya sendiri. Agensi hiburan yang dikelolanya kini mengawasi sejumlah penyiar dan pelakon terkenal. Baru-baru ini, A dilaporkan telah mencabut kedudukannya sebagai CEO syarikat dan fotonya telah dikeluarkan dari laman web rasmi agensi tersebut.

Leave a Reply

Top